...

De farmaceutische zorg is een meerwaarde voor de volksgezondheid, maar patiënten zijn ook almaar vaker Daarom redeneert PharmaWebs dat apothekers ook best online het nodige vertrouwen opbouwen met hun patiënten. Dat kan door correcte informatie op de website te plaatsen en door ook via de reservatiemodule goede communicatiemogelijkheden te creëren met elke patiënt.Toen zowat vijf jaar geleden de eerste internetapotheken de kop opstaken, wou Els Bollen niet langs de zijlijn blijven staan. Samen met verschillende apotheken uit de buurt besloot ze om een platform voor reservatiewebsites uit te bouwen. In eerste instantie wou ze PharmaWebs ontwikkelen als oplossing voor de samenwerkende apotheken, maar al snel bleek een platform voor reservatiewebsites een absolute meerwaarde voor het apotheeklandschap in België, als meerdere apotheken daarvan gebruik kunnen maken.Zo zijn de huisapothekers voor hun eigen klanten uit de buurt ook online nadrukkelijk aanwezig. De reservatiewebsite biedt immers een extra service aan die in het verlengde ligt van de dagelijkse zorg en het advies op maat dat de patiënt vindt in de fysieke apotheek. Vermits de patiënten hun gereserveerde bestelling nog altijd komen afhalen in de apotheek, blijft het verlenen van farmaceutische zorg aan de patiënten een grote troef voor elke deelnemende apotheek. Voor huisapothekers is de reservatiewebsite dus gewoon een logisch vervolg voor de dagelijkse praktijk.Voor het gebruiksgemak van de patiënten moet de reservatiewebsite zo eenvoudig en gemakkelijk mogelijk toegankelijk zijn en bovendien duidelijk en snel werken. Elke deelnemende apotheek moet zelfstandig kunnen bepalen welke producten zichtbaar zijn en moet op de website bovendien haar eigen 'look & feel' kunnen terugvinden. Het project wordt regelmatig geëvalueerd bij bevriende apothekers. De reservatiewebsite zorgt ervoor dat meer dan 50.000 producten die verkrijgbaar zijn bij groothandels en leveranciers, beschikbaar zijn voor de patiënten.