Terwijl u dit leest heeft de vijfde top van de Vlaamse apotheker plaats, een organisatie van het Vlaams Apothekersnetwerk. Aan negen tafels discussiëren circa 160 apothekers over de toekomst van hun beroep.
Om de twee jaar organiseert het Vlaams Apothekersnetwerk dergelijke top. Een succesvol initiatief dat duidelijk inspeelt op een bestaande behoefte. Al dagen op voorhand was de avond uitverkocht.
Loyaliteit
Circa 160 apothekers netwerken momenteel met experts over verschillende thema's die hen aanbelangen. Zo wordt bijvoorbeeld van gedachten gewisseld over de manier waarop consumenten, personen met zorg- en ondersteuningsnood, patiënten... naar de apotheek kijken. Voor apothekers is het uiteraard essentieel om loyaliteit op te bouwen zonder in commercieel retailgedrag te vervallen. Niet onbelangrijk is bijvoorbeeld ook te weten dat patiënten de apotheker kunnen volgen op sociale media. Vraag is dan hoe hiermee moet omgegaan worden.
APB
De apothekers op de VAN-top kunnen bijvoorbeeld ook van gedachten wisselen aan een tafel waar de APB-toplui Lieven Zwaenepoel en Luc Adriaenssens hebben plaatsgenomen. Hier gaat de discussie over de toekomst van de huisapotheker. Hoe kan het merk een meerwaarde betekenen in een vergrijzende samenleving? Kan preventie en oriëntatie een nieuwe dienst worden binnen het merk huisapotheker. Deze en andere vragen komen hierbij momenteel aan bod.
Meer over de VAN-top op www.vantop.be, in de e-nieuwsbrief van de Apotheker op 3 december en in de papieren editie van 16 december.
Om de twee jaar organiseert het Vlaams Apothekersnetwerk dergelijke top. Een succesvol initiatief dat duidelijk inspeelt op een bestaande behoefte. Al dagen op voorhand was de avond uitverkocht.Circa 160 apothekers netwerken momenteel met experts over verschillende thema's die hen aanbelangen. Zo wordt bijvoorbeeld van gedachten gewisseld over de manier waarop consumenten, personen met zorg- en ondersteuningsnood, patiënten... naar de apotheek kijken. Voor apothekers is het uiteraard essentieel om loyaliteit op te bouwen zonder in commercieel retailgedrag te vervallen. Niet onbelangrijk is bijvoorbeeld ook te weten dat patiënten de apotheker kunnen volgen op sociale media. Vraag is dan hoe hiermee moet omgegaan worden. De apothekers op de VAN-top kunnen bijvoorbeeld ook van gedachten wisselen aan een tafel waar de APB-toplui Lieven Zwaenepoel en Luc Adriaenssens hebben plaatsgenomen. Hier gaat de discussie over de toekomst van de huisapotheker. Hoe kan het merk een meerwaarde betekenen in een vergrijzende samenleving? Kan preventie en oriëntatie een nieuwe dienst worden binnen het merk huisapotheker. Deze en andere vragen komen hierbij momenteel aan bod.Meer over de VAN-top op www.vantop.be, in de e-nieuwsbrief van de Apotheker op 3 december en in de papieren editie van 16 december.